Supermarktketen Lidl wil vleeseters stimuleren om net wat vaker te kiezen voor vleesvervangers. Hiervoor gaat Lidl tests doen in het supermarktschap, zo meldt het bedrijf vrijdag.

Lidl heeft het assortiment van vegetarische en vegan producten de afgelopen jaren al fors uitgebreid, maar gaat nog een stapje verder. De supermarkt doet een proef in 70 filialen waarbij een aantal vleesvervangers direct naast het vergelijkbare vleesproduct wordt gelegd. Dus vegaburger naast vleesburger. Lidl wil kijken of dit invloed heeft op de aankopen.

Concreet komen de volgende vegetarische producten de komende maanden in het schap te liggen naast de klassieke varianten van vlees: vegan rulgehakt, vega kipstukjes, vegan shoarma schnitzel en de vega burger.

Vegaburger bij Lidl goedkoper dan gewone hamburger

“De prijzen van deze vleesvervangers zijn bovendien substantieel lager dan de vleesproducten”, schrijft Lidl in een persbericht. In de begeleidende foto boven dit artikel prijst Lidl een pakje rundvlees hamburgers op 3,89 euro, tegen 2,99 euro voor een pakje vega hamburgers.

 "We gaan bij deze pilot onze bestverkopende vleesvervangers ook in het vleesschap presenteren: de vegetarische burger direct naast de vleeshamburger dus. Hiermee willen we steeds meer van onze klanten kennis laten maken met onze vegetarische producten, zoals onze vleesvervangers. Ons doel is dat onze klanten zien hoe makkelijk en lekker het is om af en toe een dagje geen vlees te eten en zo onze impact op het klimaat te verkleinen", licht manager duurzaamheid en gezondheid Chantal Goenee van Lidl toe.

LEES OOK: Zo komt Arnold Schwarzenegger, die voor 80% veganistisch eet, aan z’n eiwitten